diumenge, 23 de desembre del 2012

"Taxonomía de Bloom"



 La taxonomia de bloom és una eina clau pels docents i encarregats del disseny de capacitacions. Aquesta va ser publicada pel psicòleg educatiu Benjamin Bloom l’any 1950 tot i que hi han altres versions com per exemple aquesta, del any 2000. 
L’actualització de la taxonomia té en compte els nous comportaments, accions i oportunitats de aprenentatge. Inclou també pràctiques tradicionals a l’aula però no té en compte les relacionades amb les noves tecnologies. Les dues versions de la taxonomia estan centrades en el domini cognitiu, conte mètodes i eines que com a futurs mestres podrem utilitzar a les experiències a l’aula.
 La Taxonomia de Bloom ens diu que el procés de aprenentatge a diferents nivells es pot iniciar a qualsevol punt, no és necessari començar des del principi. Aquesta està enfocada a recordar, comprendre, aplicar i analitzar. 






Davant d'aquest document ens cal reflexionar sobre l'utilitat real d'aquesta taxonomia, és important buscar una utilitat pràctica a la informació teòrica, per aquesta raó us adjunto un tros de la taula que vam realitzar a la classe de GITIC en que relacionàvem els verbs de la Taxonomia de Bloom amb activitats realitzades a les sessions de GITIC.

     
col.laborar forma part del segon verb, avaluar.
Amb el Google Drive podem compartir documents amb més d’una persona, exportar-ne de l’exterior, editar-los simultani ament i comentar la feina que es va fent.
Per exemple el projecte Comenius que moltes escoles del nostre país i participen serveix per col.laborar entre escoles de diferents països europeus amb un interès i temàtica comuna.




A lescola Sadako col.laboren aportar informació a viquipedia,





Més coses de la Taxonomia de Bloom...





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada