Segons el model teòric de Linda Flower i John R. Hayes, 1981.
L'acte d'escriure està compost per:
- La situació de comunicació.
- La memòria a llarg termini de l'escriptor.
- Tres processos bàsics: fer plans, redactar i revisar.
- Un mecanisme de control ( monitor) que s'encarrega de regular-los i descidir en quin moment ha d'actuar un o altre.
1. La situació de comunicació: Conte tots els elements externs a l'escriptor.
-El problema retòric: conjunt de circumstàncies que fan que un subjecte decideix escriure.
-El text: és la resposta o solució que es dóna a aquest problema
2. Problema retòric:
-Situació concreta: tema, audiència i propòsits.
-Element més important del proces de composició.
-L'autor ha de començar per analitzar i valorar les condicions i les característiques dels diversos punts del problema: Perfil de l'audiència i tema.
-Anàlisi concret de tots els aspectes és el primer pas per a elaborar la solució del problema: Text.
3. Memòria a llarg termini: Inclou tots els coneixements que l'escriptor posseeix registrats i emmagatzemats en el cervell, sobre: contingut temàtic, audiència, estructures textuals, traçat de les lletres.
4. Processos bàsics de composició d'un text:
- Planificació: Representació mental de què volem fer i com. Generar+ organitzar+ formular objectius.
- Redacció.
- Revisió: Avaluació i revisió
Cal tenir present que com més petits siguin els alumnes, més escassos seran els coneixements que tindran emmagatzemats a la memòria. Per tot això, la intervenció del mestre en el procés d'elaboració del text es fa imprescindible. ( Model teòric de Linda Flower i John R. Hayes, 1981)
A continuació us deixo un vídeo d'un exemple del procés de composició escrita fet per mi mateixa!
http://www.youtube.com/watch?v=zTdgXVMuNko&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=zTdgXVMuNko&feature=youtu.be
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada